sayinqella

This site attempts to contribute to the mutual respect and understanding between Kurds and Azerbaijani Turks

Sunday, February 04, 2007

sayinqella

From Kerkuk to Urmia
An Article by Azad Urmia in Persian
از کرکوک تا اورمیه‌
آزاد ارومیه‌
این روزها کرکوک داغترین موضوع بحث رسانه های گروهی منطقه و مخصوصا ترکیه می باشد. گویا یک شهر ترکیه مورد حمله خارجی قرار گرفته و همه بسیج شده اند تا آنرا نجات دهند. باز هم بوی خوش نفت است که مشام ترکها را تحریک می کند. از همین الان پلاک جدید اتومبیل مخصوص کرکوک را هم آماده کرده اند بنام کرکوک ۸۲.
ترکها که از رفراندوم دمکراتیک و آزاد وحشت دارند دست به تبلیغات وسیعی زده اند که گویا نیروهای مسلح کرد ۶۰۰۰۰۰ کرد را به کرکوک کوچانیده اند تا دموگرافی این شهر به نفع کردها و به ضرر ترکمنها تغییر کند. مادران ترک در کانالهای تلویزیونی برای کرکوک اشک می ریزند خوانندگان مرثیه می خوانند و سیاستمداران و نظامیان هم عریده کشیده و تهدید می کنند خبرنگاران هم تهییج می کنند.

در این اثنا قلمهای مشکوکی در ایران هم داد و فریاد راه انداخته اند که گویا ارومیه هم دارد دچار سرنوشت کرکوک می شود. در روزهای قبل از انتخابات شوراهای شهر و روستا بطور وسیعی در سطح شهر اعلامیه پخش کردند که به نامزدهای کرد رای ندهند٫ در این اعلامیه ها کردها را یاغی و اشغالگر نامیدند. چهرگانی ها هم در خارج کشور در این راستا فراخوان می دهند. بگذریم از اینکه هموطنان ترک ما در شهر وقعی به این تبلیغات تفرقه افکنانه ننهادند. اما هستند جوانانی که تحت تاثیر این تبلیغات قرار می گیرند. امشب بهنگام وبگردی گذرم به سایتی افتاد که بنظرم بسیار مشکوک آمد و جالب اینجاست که این سایت هم همزمان و همزبان با رسانه های ترکیه علیه کردها بلاعموم و کردهای کرکوک و ارومیه بالاخص مطالب تحریک آمیز منتشر می کند.

سری به این سایت بزنید و امیدوارم این مطلب شروعی باشد برای گشودن بحث در این خصوص.

http://www.ijna-ir.com

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home